Service & Support 2018-04-06T08:36:35+00:00
Vi underlättar det mobila livet med snabb och trevlig support

Support

Vi vet att våra kunder uppskattar en riktigt bra support som snabbt kan lösa problem på ett trevligt sätt. Oavsett vilken operatör du använder dig av, om ditt ärende gäller en spräckt iPhone-skärm eller en tjänst som krånglar är det en och samma väg in till lösningen på dina bekymmer.

Telefon på 031-30 00 400

Maila support@proffskommunikation.se

Du är också välkommen att besöka oss:

Elof Lindälvs Gata 13

414 58 Göteborg

Telefonservice

Trasig telefon?

Bara lugn, vi hjälper dig. Nedanför har vi tagit fram matnyttig information och enkla värdefulla tips för att säkerställa att din telefon får den bästa möjliga behandlingen.

Mobiltelefoner är tekniskt avancerade prylar som kan gå sönder på flera olika sätt. I bästa fall går det dock att få liv i den på egen hand. Det kan vara en bra idé att uppdatera din telefon med den senaste mjukvaran, för du har väl redan startat om den? Testa innan du skickar in telefonen på service, små knep kan göra stor skillnad!

Behöver du trots detta skicka in telefonen på service hjälper vi dig givetvis med det. Vi har olika förfaranden beroende på vilken mobiltelefon det gäller. Har du en iPhone klickar du på fliken ”iPhone” i menyraden och följer stegen. Har du ingen iPhone klickar du bara på ”övriga märken” och följer stegen så fixar vi din telefon på nolltid.

Har ditt företag Driftsavtal Plus eller Premium ingår Utökad servichantering. Hör av dig sår tar vi hand om hela processen för dig, givetvis har du även rätt till en lånetelefon. Klicka på Driftsavtal för att läsa mer.

Reparationen av din iPhone kommer främst behandlas av vår servicepartner Mobylife. Länken nedan leder dig till Mobylifes serviceformulär. När allt är ifyllt och alla steg är klara kommer du få upp ett nytt fönster med din serviceföljesedel. Serviceföljesedeln skall skrivas ut och skickas tillsammans med kvitto och mobil till verkstan. Har du tappat bort ditt kvitto? Då kan höra av dig på 031–30 00 400 eller support@proffskommunikation.se så hjälper vi dig mer än gärna!

Här kommer lite ”bra att veta” för dig som skickar in telefonen till Mobylife.

  • IMEI numret är 15 siffror långt, börjar på 01 och står under batteriet. Kan du starta din telefon kan du få fram det genom att trycka *#60#.
  • Reparationstyp skall anges som garanti. Skulle felet vara självförvållat eller om felet inte uppfyller garantivillkoren kommer ni debiteras 380kr ex moms i undersökningskostnad eller få ett kostnadsförslag för en utbytesenhet.
  • Servicetiden beräknas till 15 arbetsdagar.

Om din telefon är operatörslåst behöver den skickas in till respektive operatörs servicepartner. Är du osäker på om din telefon är operatörslåst? Hör av dig så hjälper vi dig gladeligen!

  • Har du en Telialåst iPhone klicka här
  • Har du en Telenorlåst iPhone klicka här

Kom ihåg att säkerhetskopiera all nödvändig information till iTunes eftersom den kommer att raderas vid en eventuell uppdatering av mjukvaran. Kom också ihåg att ta ur SIM-KORT och ta även bort eventuellt mobilskal eller displayskydd.

Till Mobylifes serviceformulär

Din telefon förtjänar den bästa möjliga behandlingen, därför hanteras alla våra ärenden av vår servicepartner Mobylife. Länken nedanför leder dig in till Mobylifes serviceformulär.

När allt är ifyllt och alla steg är klara kommer du få upp ett nytt fönster med din serviceföljesedel. Serviceföljesedeln skall skrivas ut och skickas tillsammans med kvitto och mobil till verkstan. Har du tappat bort eller av någon annan anledning inte kan hitta ditt kvitto kan du höra av dig på 031–30 00 400 eller support@proffskommunikation.se så hjälper vi dig mer än gärna!

Här kommer lite ”bra att veta” för dig som fyller i formuläret.

  • IMEI numret är 15 siffror långt, börjar på 01 och står under batteriet. Kan du starta din telefon kan du få fram det genom att trycka *#60#.
  • Reparationstyp skall anges som garanti. Skulle felet vara självförvållat eller om felet inte uppfyller garantivillkoren kommer ni debiteras 380kr ex moms i undersökningskostnad eller få ett kostnadsförslag för en utbytesenhet.
  • Servicetiden beräknas till 15 arbetsdagar.

Kom ihåg att säkerhetskopiera all nödvändig information eftersom den kommer att raderas vid en eventuell uppdatering av mjukvaran. Kom också ihåg att ta ur minneskort samt SIM-KORT och ta även bort eventuellt mobilskal eller displayskydd.

Till Mobylifes serviceformulär